Pokhara en Chitwan - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Myrthe Muller - WaarBenJij.nu Pokhara en Chitwan - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Myrthe Muller - WaarBenJij.nu

Pokhara en Chitwan

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Oktober 2014 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Dat duurde even, maar na mijn aankomst in Kathmandu ben ik door Nepal heengevlogen. En hoewel ik hier vandaag officieel een week ben, voelt het alsof ik er al veel langer ben!
De dag na aankomst ben ik gelijk op trip gegaan naar Pokhara en Chitwan. Pokhara was een wasem van rust wat na alle hectiek van Kathmandu. In de verte kun je Pokhara vergelijken met Oostenrijk/ Zwitserland. Een bergenlandschap, maar dan natuurlijk niet zomaar een bergenlandschap. Een gedeelte van de Himalaya was hier zo even te bewonderen. De dag na aankomst was het alweer vroeg op, want om 5.00u stonden wij bovenop de berg om de zonsopgang te kunnen bewonderen. Mijn moeheid was op slag verdwenen toen een voor een de topjes van de Himalaya rood belicht werden door de opkomende zon. Wat was dat mooi zeg! Zodra ik uitgevonden heb hoe ik hier foto's op moet posten laat ik jullie het resultaat zien.
Daarna zijn we met zn allen doorgelopen naar boven waar we op een wolkenbedje hebben ontbeten. Vanaf daar zijn we naar beneden gelopen via een mooie bergwandeling. Beneden werden we opgepikt door een taxi en teruggebracht naar ons nederig stulpje.
De volgende dag zou ik eigenlijk met de Sannes en Daphne gaan paragliden, maar het negeren van mijn jetlag was misschien toch niet zo´n goed idee. Met een megabarstende koppijn ben ik thuis gebleven... Omdat Yalou ziek was, bleven ook zij en Marieke thuis. Met zijn drieeen zijn we dus maar op pad gegaan in Pokhara. Voor zo'n €20,- heb ik een handgemaakte ketting, hare krishna broek met olifanten, 2 hemdjes en zonnebrand op de kop getikt. Geen geld dus. Naderhand heb ik ook kennis gemaakt met de local lekkernij; een 'Lassi'. Te vergelijken met een milkshake en ijs. 's Avonds zijn we met alle meiden een drankje gaan doen in de Blues Bar, waar een coverbandje speelde met allemaal Rolands (skinnyjeans, lang krullend haar en rockliedjes). Mijn avond kon niet meer stuk, maar heel laat konden we het niet maken.
De volgende dag vertrokken we namelijk alweer om 7.00u richting Chitwan. Alsof ik in een heel andere wereld ben gestapt. Uitgestrekte sawa's, lemen huisjes en iedereen in traditionele kleding. Ik waande me hier eerder in Indonesie/ Afrika. Met 10 minuten stond je in de jungle en de volgende dag stonden we oog in oog met krokodillen, neushoorns, buffalo's, herten en olifanten!! Weer een hele ervaring rijker!! De volgende ochtend was er zelfs een wilde slang in mijn voortuin. Gelukkig heb ik die gemist, want hij was een kikker aan het vergiftigen... In het zonnetje zitten op het gras in mijn voortuintje deed ik vanaf toen ook niet meer ;).
De volgende dag naar de olifanten geweest, maar ik heb ze niet gewassen. Dit mocht wel, maar ik vond het te zielig. Ze werden geslagen en er waren zoveel mensen die al op die arme beesten wilden. 's Avonds heeft Bharat ons meegenomen naar een soort van theater waar traditionele dansen werden uitgevoerd door de locals. Tijdens de laatste dans werden er mensen uit het publiek meegenomen het podium, 3x raden wie er weer van haar stoeltje werd gelicht... Stond ik dan hoor, ritme van 6x niks en met je kont schudden is niet echt toegestaan. Dus soort van huppelend liep ik daar een poging tot traditionele dans. Gelukkig werden Yalou en Marieke ook meegevraagd, dus ik was niet de enige die rond liep te hupsen.
De volgende dag op safari en een olifantencruise. Maar dat laatste doe ik dus nooit meer, ik zat bijna jankend op die olifant omdat ze haar elke keer vet hard sloegen. Ik ben nog nooit zo blij geweest toen we er weer af mochten.
Daarna zij we weer terug gegaan naar ons appartement in Kathmandu. Mocht ik de chaos weer in, joe-pie. Wel is inmiddels de Ti-har begonnen. Een van de grootste festivals in Nepal. Dinsdag, toen ik jankend op die olifant zat, is dit festival begonnen. De eerste dag eren de Nepali de kraaien. Woensdag (op de dag van terugkomst) eren ze de honden, donderdag eren zij de koeien, vrijdag de ossen en zaterdag is het Tika (Broer en Zussendag). De zussen geven hun broers dan een stip op het hoofd.
Ik zit nu dus middenin het festivalgebeuren en zal morgen samen met Daphne naar haar werkplek gaan om de Tika mee te maken! Ben benieuwd!!
Tot snel, ik ga een drankje doen met de meiden!

  • 26 Oktober 2014 - 13:14

    Anita:

    Hoi Myrthe, wat maak je daar veel mee. Het is
    een plezier je verslagen te lezen! Geniet er van!
    Groetjes, Anita vd Pols

  • 02 November 2014 - 14:21

    Claudia:

    Gelukkig gaat het goed met jou en is de reis tot zover voorspoedig verlopen. Ik vind het spannend om het reisverslag te lezen en reis zo een beetje met jou mee. Wat jij over de olifanten verteld moet ik maar snel proberen te vergeten, want daar word ik anders erg verdrietig van. Ben benieuwd wat je nog meer gaat ervaren. XX Claudia ook namens Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 11232

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: